وبلاگ تحلیلی یوم الدین

تحلیل های سیاسی اجتماعی با مطالعات شخصی و پژوهشی(همراه با قلت عملایی)

وبلاگ تحلیلی یوم الدین

تحلیل های سیاسی اجتماعی با مطالعات شخصی و پژوهشی(همراه با قلت عملایی)

همیشه انتقاد و تخریب آسانتر از دفاع کردن است ،زیرا در دفاع نیازمند به اندیشیدن و تفکر هستیم .برخلاف انتقاد و یا تخریب که خیال و توهمات نقش اساسی در آن دارند .لذا عدد منتقدین افزون بر مدافعان است . ( مهدی فرش چی )
*
.** تمامی مطالب این وبلاگ تحلیل و تحقیق های خود نویسنده وبلاگ است و هیچ کپی برداری صورت نگرفته است - در حفظ حقوق نویسنده وبلاگ وجدان را در نظر داشته باش **
*
اینجا مطالبی برای اندیشیدن و فکر کردن هست.
.
درواقع این مطالب چکیده هزاران صفحه کتاب است که رو انها فکر و اندیشه شده و به تلخیص برای شما آماده شده.بخوان و باز تو روی انها اندیشه و فکر کن و بنشین پشت میز منتقدین برای جواب دادن.

در هفته گذشته خبر افتتاح کارخانه ی تولید پهپاد تمام ایرانی ابابیل2 در تاجیکستان مرکز توجه جهان واقع شد. اما این اتفاق چه پیشینه ای داشته و چه اثراتی در اینده خواهد داشت.

انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی و تاسیس جمهوری اسلامی وارد جنگی تحمیلی از سمت جامعه جهانی شد. این جنگ با برسی پروتکل های یهود یک منطقی دارد و آن این است که یهودیان در این پروتکل ها اشاره میکنند که " پس از وقوع هر انقلاب تا چند ماه این انقلاب مانند یک انسان مست تلو تلو میخورد و هر لحظه امکان سقوط آن انقلاب هست. بنابر این ما در هر کشوری که مردم و عناصر را تحریک به انقلاب میکنیم تا حکومت فعلی را سرنگون کنیم پس از پیروزی آن انقلاب همه چیز را به هم میریزیم ترور میکنیم جنگ راه میاندازیم تا عناصری که تحریک شدند و انقلاب کردند را سرنگون و افراد خود را وارد سیستم حکومتی کنیم " دقیقا اتفاقی که در انقلاب فرانسه افتاد و یهودیان آن را نمونه کار خود میداند و انقلاب کبیر فراسه آن را نام گذاری کردند. ( خواندن کتابی با همین عنوان برای انقلاب فرانسه نطالعه مخاطب را میطلبد )

این که در ایران چگونه انقلاب رخ داد و این انقلاب چگونه با رهبری امام خمینی شکل گرفت جای بحثی دارد که خارج از این مقاله است و در مقالاتی دیگر اگر خداوند یادم بیاندازد حتما برسی میشود.

اما نکته مهم این است که پس از انقلاب در هر کشوری چون هنوز عناصر انقلاب به خودشنان نیامدند و دولت و حکومت و سیستم نظام حکومتی شکل نگرفته و قانون اساسی یا بهتر بگوییم اصلا قانونی وجود ندارد و نه ارتش منظمی نه مدیریت متمرکزی و مردم در شک هستند بهترین موقع برای سرنگونی همان انقلاب است. زیرا انقلاب یعنی تمام ارکان حکومتی دگرگون شوند.

این اتفاق برای ایران نیز افتاد. بعد از انقلاب ترور ها بسیار شکل گرفت و عناصر متفکر انقلاب ترور میشدند که در این مقاله جایی برای رسیدگی به انها نیست اما نکته مهم این است که ترور ها و توطعه ها جواب نداد و یهودیان صدام را که در زمان پهلوی به ایران حسودی میکرد تحریک و تجهیز به جنگ کردند و جنگ ایران عراق تنها پس از 2 سال از انقلاب اتفاق افتاد. در این جنگ که درواقع جنگ جهاین سوم به نظر نویسنده این مقاله است حدود 36 کشور به صورت مستقیم مانند امریکا - فرانسه - انگلیس - روسیه و غیر مستقیم مانند المان فرانسه روسیه شرکت میکردند. برای مثال برای بمب شیمیایی فرمولاسیون بمب انحصارا دست انگلیس و تجهیزات صنعتی که تتوانایی تولید بمب شیمیایی داشت دست آلمان و هزینه ی ساخت موشک از فرانسه به عراق وام داده میشد و با هربار بمباران شیمیایی عراق اطلاعاتی در مورد چه شکلی بودن تاول ها و میزان اثر گذاری بمب ها روی بدن به المان گزارش میداد و بمب ها برای اثر بیشتر و مخرب تر ترکیبشان عوض میشد. این در حالی بود که ایران توانایی ساهت سیم خاردار نداشت !

در هر صورت داستان جنگ تحمیلی دفاع مقدس داستانی دارد که مطالعه مخاطب را میطلبد ولی ایران ( هویت ایران در تاریخ ) از جنگ عراق تجربه های زیادی کسب کرد و پس از قطع نامه 598 که جنگ با پیروزی ایران به پیان رسید ایران شروع به رفع نقطه ضعف های خود کرد. پس از 30 سال ایران به توانایی های بزگی مثل ساهخت موشک - ساخا پهپاد - ساخت انرژی اتمی - ساخت کشتی - زیر دریایی - مدل های اولیه هواپیما - ساخت ماهواره و ... که همگی کاملا بومی و دانش تخصصی بومی ایرانی داشت رسید. حالا پس از 40 سال ایران در سال 1401 با تاجیکستان وارد رابطه ای عجیب میشود. ایران در تاجیکستان کارخانه تولید پهپاد افتتاح میکند !

این اتفاق کاملا رمس رخ میدهد. سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان مقام رسمی و عالی رتبه ایران به نمایندگی از ایران کارخانه ای که پهپاد ابابیل 2 که کاملا ایرانی است و ویژگی های کوتاه برد ( 200 کیلومتری ) دارد را در تاجیکستان افتتاح میکند تا به جامعه جهانی بفهماند با همسایگان خود به طور رسمی و جهانی تبادل انتقال دانش و ابزار های نظامی دارد و از این مسئه و علنی بودن آن هیچ ترسی ندارد.

جامعه جهانی و مخصوصا یهودیان برداشت هایی از این اقدام دارند. ایا ایران ان قدر قدرتمند شده که علنی این کار را میکند تا به ما بفهماند به کل خاورمیانه و منطقه تسلط دارد ؟ یعنی ان قدر به پشتوانه های داخلی خود چه پولیو چه نظامی آنقدر ایمان دارد که این کار را رسمی انجام میدهد ؟

اما حالا از بین همه دیدگاه ها بیایید به دیدگاه دیگری نظر کنیم. سیر تاریخی یک موج سینوسی است با این معنی که قومی می آید و به قدرت میرسد جوان است و تحاجم میکند و در نهایت پیر میشود و از بین میرود ( هر حکومت 5 مرحله دارد که در مقاله ای احتمالا با نام الیناسون تقدیم میشود ) که البته این حکومت اگر الهی باشد پایدار خواهد ماند که در طول تاریخ نمونه ای نداریم حتی حکومت پیامبر پس از شهادت ایشان از حالت الهی خارج میشود و از بین میرود. اما منظو ما چیست ؟ در طول تاریخ همیشه حکومتی می آید قدرت میگیرد پیر میشود و قدرتی دیگر ظهور میکند و جایگزین میشود. در اشل کلی که به تاریخ نگاه میکنیم همیشه شرق با غرب در این وج سینوسی بوده.

اریایی ها وارد منطقه ایران میشوند 6 قوم میشوند و بعد با جنگ هایی به حکومت هخامنشیان تبدیل میشوند و به عنوان یک قدرت در شرق به سمت اشوران در غرب حمله میکنند و در طول سلسله خود به اروپا میرسند و آتن را فتح میکنند. اسکندر مقدونی قیام میکند و به ایران می آید و ایران را فتح میکند. باز اشکانیان ظهور میکنند و اسکندریان را شکست میدهند و غرب را از شرق بیرون میکنند. این موج سینوسی تقابل تاریخ شرق و غرب تا ساسانیان و روم ادامه دارد تا این که اسلام از ناکجا آباد ظهور میکند و به عنوان یک دین جدید حکومتی تشکیل میدهد که به راحتی اول به شرق قالب میشود و بعد از چند قرن به بارسلون اسپانیا در غرب هم میرسد طوری که مصر و شمال افریقا را هم فتح میکند. حکومت اسلامی باز هم به عنوان نماینده شرق ولی به در قالب یک قدرت جدید و نوپا وارد عرصه قدرت میشود ولی نه قومیت بلکه فکر. همیشه ایران به عنوان قومیت شرق به عنوان ابرقدرت مطرح بوده و روم به عنوان قومیت ابرقدرت غرب. اما اسلام درست است که در عربستان بین قوم اعراب شکل گرفت ولی چون تفکر بود از اعراب خارج و وارد اقوام دیگر بود.

خلاصه اگر نگاه کنیم در طول تاریخ حمله اعراب تا امروز چند بار تقابل غرب و شرق شکل گرفت تا زمان قاجاریان. از زمان قاجاریان به بعد ایران در ان موج سینوسی در گوشه رینگ بوده و غرب قالب شده و حالا بعد از چندین قرن شرق به نمایندگی از ایران در حال قیام کردن و زمین زدن غرب است ( این که مثلث ایران روسیه چین شکل گرفته در قاله ای دیگر برسی خواهد شد ) در سالهای بعد از انقلاب ایران ما شاهد این هستیم که ایران به سمت غرب در حال کشور گشایی است. اما تفاوت این کشور گشایی ایران با کشور گشایی مرسوم این است که ایران استان های تاریخی کهن خود مثل عراق و سوریه و لبنان را با اتحاد زیر چتر خود آورده ( مانند استراتژی هخامنشیان یا جتی بهتر از هخامنشیان چون هخامنشیان خوریزی کم نداشتند ) اما ایران با توجه به استراتژی فکری اسلامی که مسلمان ها با هم برابر و برادر هستند استراتژی اتحاد را پیش گرفته و با توجه به این که پادشاه حکومت داری در تاریخ بشر ایران است و حکومت داری در رگ و خون و دی ان ای ایرانیان است با اتحاد کشور های همسایه که استان های قدیم خود بوده را زیر چتر امپراطوری خود آورده و امروز به راحتی به مدینترانه رسیده. عراق سوریه و لبنان درواقع استان های مستقل حکومت ایران است. درواقع امپراطوری ایران را باید ایالات متحده ی ایران نامید ! آن هم به رهبری امام خامنه ای که با نقشه ی راه امام خمینی ادامه داد تا ایران را به این شکوه برساند.

در نهایت ایران از غرب به مدینترانه رسیده و حالا نگاهش به شرق است. ایران میخواهد از شرق هم همان امپراطوری تاریخی شود و در موج سینوسی دوباره به قدرت برگردد. این اتحاد را با زبان مشترک فارسی بین ایران و تاجیکستان و تفکر اسلامی رقم میزند. تاجیکستان از قلمرو شوروی سابق که همسایه دیوار به دیوار چین است میباشد. این حرکت بسیار بزرگی است که شوروی درست است تجزیه شده و به روسیه تبدیل شده و کشور ها مستقل شده از شوروی دیگر با روسیه کاری ندارند ولی این به این معنی نیست که روسیه با انها کاری ندارد. از طرفی همسایه دیوار به دیوار چین بودن یعنی حیاط خلوت چین و روسیه.

اما میبینیم از سالها پیش روابط تاجیکستان و ایران تجاری بود و حالا نظامی شده و چین و روسیه هیچ کارشکنی نمیکنند. آیا ایران آنقدر قدرتمند شده چه چین و روسیه چیزی نمیتواند بگویند ؟ یا ایران به عنوان سهم خواهی تاریخی خود کل منطقه امپراطوری کهن خود را حق خود میداند و چین و روسیه ان را به رسمیت میشمارند ؟ چون بعید است انها کاری به کار قزاقستان - تاجیکستان - ازبکستان - قرقیزستان و ... نداشته باشند ! ایران همسایه دیوار به دیوار چین !

اما چه مزیتی دارد ؟ ایران وارد تاجیکستان شده و تا شعاع 200 کیلومتری توانایی استفاده از پهپاد حمل موشک و انتحاری ابابیل 2 رو دارد. حتی دشمنان ایران وارد خاک رسمی فعلی ایران شوند ایران از خارج از مرز هایش میتواند از کشور خود دفاع کند. از طرفی به همسایگان اطراف تاجیکستان دسترسی دارد اما نکته مهم این است که ایران از شرق هم به امپراطوری کهن خود نزدیک شده و این همکاری از ابابیل 2 قطعا به پهگاد ها و موشک های دیگر نه تنها در تاجیکستان بلکه در کشور های دیگر شرق خواهد رسید.

من امپراطوری کهن ایران را میبینم که در خدمت منجی خواهد بود ...

مشخصات کلی پهپاد ابابیل-۲

بیشینه برد عملیاتی ۲۰۰ کیلومتر
وزن برخاست ۱۲۵ کیلوگرم
حداکثر ارتفاع پروازی ۱۱ هزار پا
مداومت پروازی ۱.۵ ساعت
بیشینه سرعت کروز ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت
مساحت قابل پایش در یک پرواز ۷۷۰ کیلومتر مربع
نوع موتور پیستونی دو سیلندر
توان موتور ۲۵ اسب بخار
مصرف سوخت ۵ لیتر بر ساعت
طول پهپاد ۲.۸ متر
عرض بال ۳.۲۵ متر
ارتفاع ۱ متر
نوع برخاست  پرتابگر Jato، نیوماتیکی، خودرویی و از روی قایق تندرو
سامانه ناوبری GPS/INS
سامانه هدایت و کنترل کنترل از راه دور و خودکار
نوع ماموریت هدف- شناسایی- مراقبت- انتحاری

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی