وبلاگ تحلیلی یوم الدین

تحلیل های سیاسی اجتماعی با مطالعات شخصی و پژوهشی(همراه با قلت عملایی)

وبلاگ تحلیلی یوم الدین

تحلیل های سیاسی اجتماعی با مطالعات شخصی و پژوهشی(همراه با قلت عملایی)

همیشه انتقاد و تخریب آسانتر از دفاع کردن است ،زیرا در دفاع نیازمند به اندیشیدن و تفکر هستیم .برخلاف انتقاد و یا تخریب که خیال و توهمات نقش اساسی در آن دارند .لذا عدد منتقدین افزون بر مدافعان است . ( مهدی فرش چی )
*
.** تمامی مطالب این وبلاگ تحلیل و تحقیق های خود نویسنده وبلاگ است و هیچ کپی برداری صورت نگرفته است - در حفظ حقوق نویسنده وبلاگ وجدان را در نظر داشته باش **
*
اینجا مطالبی برای اندیشیدن و فکر کردن هست.
.
درواقع این مطالب چکیده هزاران صفحه کتاب است که رو انها فکر و اندیشه شده و به تلخیص برای شما آماده شده.بخوان و باز تو روی انها اندیشه و فکر کن و بنشین پشت میز منتقدین برای جواب دادن.

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

سلام ...

تا به اینجا از خیلی جاها رد شدیم،خیلی چیز ها دیدیم...

حالا میخواهیم به عنوان پایان راه یک مرور تحلیلی به مسیری که با هم طی کردیم بیندازیم.نگاهی که برای جمع بندی بسیار اهمیت دارد .

 چکیده

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‏اند. در این دیدگاه‏ چنین اظهار می‏شود که حمله اعراب به ایران، جز ویرانی و قتل‏عام و نابودی تمامی دست‏ آوردهای ایرانیان، هیچ فایده‏ای برای ایران و ایرانی نداشته است. به اعتقاد ما قبل از بررسی چنین ادعاهایی، لازم است نکاتی چند که در قضاوت‏های ما پیرامون جنگ اعراب صدر اسلام با ایرانیان دخیل است را مد نظر قرار دهیم؛ چیزی که از ناحیه نویسندگان ضد اسلام این سلسله مقالات، مورد غفلت واقع شده است.

مقدمه

پس از رحلت نبی مکرم اسلام و سرکوبی مرتدین در شبه جزیره عربستان، فتوحات آغاز شد و اعراب مسلمان به طرف ایران و روم رهسپار شدند. کشور ایران در دوره عمر و عثمان به تصرف اعراب ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۷ ، ۱۱:۱۳
مهران جوانشیر مقدم - #رند

جنگ ایران و اعراب از دیدگاه شهید مطهری :

در اینکه جامعه اسلامی بعد از رسول اکرم (ص) دچار انحرافاتی شد، تردیدی وجود ندارد. و قسمتی از همان انحرافات در جنگ علیه ایران خودنمایی می کند. اما هرگز نمی توان از این مطلب نتیجه گرفت که ایرانیان به زور مسلمان شده اند و دلایلی نیز این مطلب را تائید می کند:

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۷ ، ۱۰:۴۱
مهران جوانشیر مقدم - #رند



جاماسب حکم افسانه‌ای ایران باستان که گویند وزیر گشتاسب، پادشاه کیانی بوده و کتاب‌های بسیار در کیمیا و اساطیر و احکام نجوم به او منسوب داشته‌اند رساله حاضر در احکام نجوم و تاثیرات کواکب وحاوی پیشگوئی وقایع قرون بعد از اسلام است گویا نخست به پهلوی نوشته شده و سپس آن را به عربی برگردانده و رساله حاضر ترجمه است از عربی آن (که به نوشته نالینو نسخ آن در کتابخانه‌های اروپا موجود است و نگارنده تا این زمان در ایران ندیده‌ام) این ترجمه به نوشته صاحب ذریعه از میرزا عبدالله افندی صاحب ریاض العلماء است، ودر شماره مولفات افندی، از کتاب جاماسب نامه یاد شده است.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۷ ، ۱۰:۲۶
مهران جوانشیر مقدم - #رند

در کتاب دو قرن سکوت میخوانیم :

-          نبرد در روشنی

نبردی که ایرانیان در طی این دو قرن با مهاجمان عرب کردند همه در تاریکی خشم و تعصب نبود. در روشنی دانش و خرد نیز این نبرد دوام داشت و بازار مشاجرات و گفت و گو های دینی و فلسفی گرم بود. بسیاری از ایرانیان از همان آغاز کار دین مسلمانی را با شور و شوق پذیره شدند.  دین تازه ای را که عربان آورده بودند از آیین دیرین نیکان خویش برتر می‌ یافتند و ثنویت مبهم و تاریک زرتشتی را در برابر توحید محض و بی‌شائبه اسلام ،شرک و کفر می شناختند.آن شور حماسی نیز که در طبایع تند و سرکش است و آنان را وا می دارد که هر چه را پاک و نیک و درست است ایرانی به شمارند و هرچه را زشت و پلید و نادرست است غیر ایرانی بدانند، در دلهای آنها نبود.از این رو آیین مسلمانی را دینی پاک و آسان و درست یافتند و با شوق و مهر بدان گرویدند. با این همه در عین آنکه دین اعراب را پذیرفتند، آنان را تحت نفوذ و تأثیر فرهنگ و تربیت خود فرو گرفتند و به تمدن و فرهنگ خویش بر آورده اند. اما ایرانیان همه از اینگونه نبودند. بعضی دیگر،..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۷ ، ۱۰:۰۹
مهران جوانشیر مقدم - #رند

تا اینجا دیدیم ادیان قبل از اسلام بهخ دلیل تحریفات ایجاد شده در ان ها در موضوعات مختلف بسیار به راه خطا رفتند و بهع جای این که ایینی الهی برای بشریت باشند و انسان را به کمال هدایت کند او را به سمت و سویی میبرد که هیچ راه کمال در ان نیست.

خداوند عدالت را رعایت میکند و نه برابری را . در دیدگاه خداوند هیچ چیز برابر نیست ، در خلقت خداوند همه چیز با یک خطکش اندازه گیری نشده و با یک معیار به مخلوقات نگاه نویشود بلکه بر اسا ظرفیت و موقعیت هر مخلوق به ان نگاه میشود و هرگز موقیت یک سنگ در کوهستان های بی نام و نشان با درختی در جنگل های استوایی مورد مقایسه قرار نمیگیرد تا برابری بین ان ها شکل گیرد بلکه از نگاه عدالت زندگی ان ها را مورد تقدیر قرار میدهد.

درختی در مناطق استوایی اب و هوایی بسیار عالی برای زندگی دارد ، ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۷ ، ۲۲:۰۹
مهران جوانشیر مقدم - #رند

ایران پس از اسلام

🔊کتاب صوتی ایران پس از اسلام🔊

 

سومین اثر #تاریخ سیاسی دینی ایران و اسلام (وقایع مهم ) ایران پس از اسلام.

گوینده کتاب : محقق و تحلیلگر #رند ☪️

 

موضوع : تاریخ ایران پس از اسلام شامل :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۷ ، ۲۰:۱۴
مهران جوانشیر مقدم - #رند


دریافت
عنوان: خدمات متقابل اسلام و ایران
حجم: 3.3 مگابایت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۷ ، ۱۸:۴۲
مهران جوانشیر مقدم - #رند

کارنامه اسلام


دریافت
عنوان: کارنامه اسلام
حجم: 4.15 مگابایت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۷ ، ۱۸:۴۰
مهران جوانشیر مقدم - #رند


دریافت
عنوان: دو قرن سکوت - عبد الحسین زرینکوب
حجم: 1.3 مگابایت
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۷ ، ۱۸:۳۸
مهران جوانشیر مقدم - #رند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۷ ، ۰۰:۰۸
مهران جوانشیر مقدم - #رند