وبلاگ تحلیلی یوم الدین

تحلیل های سیاسی اجتماعی با مطالعات شخصی و پژوهشی(همراه با قلت عملایی)

وبلاگ تحلیلی یوم الدین

تحلیل های سیاسی اجتماعی با مطالعات شخصی و پژوهشی(همراه با قلت عملایی)

همیشه انتقاد و تخریب آسانتر از دفاع کردن است ،زیرا در دفاع نیازمند به اندیشیدن و تفکر هستیم .برخلاف انتقاد و یا تخریب که خیال و توهمات نقش اساسی در آن دارند .لذا عدد منتقدین افزون بر مدافعان است . ( مهدی فرش چی )
*
.** تمامی مطالب این وبلاگ تحلیل و تحقیق های خود نویسنده وبلاگ است و هیچ کپی برداری صورت نگرفته است - در حفظ حقوق نویسنده وبلاگ وجدان را در نظر داشته باش **
*
اینجا مطالبی برای اندیشیدن و فکر کردن هست.
.
درواقع این مطالب چکیده هزاران صفحه کتاب است که رو انها فکر و اندیشه شده و به تلخیص برای شما آماده شده.بخوان و باز تو روی انها اندیشه و فکر کن و بنشین پشت میز منتقدین برای جواب دادن.

انسان را باید از محدودیت خارج کرد

پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۰۸ ب.ظ

امام موسی صدر



کتاب گام به گام با امام

جلد ۱

.

واقعا معنای عمیقی دارد. دقیقا بر خلاف ماکیاویلی که میگوید هدف وسیله را توجیه میکند و در پروتکل های یهود دقیقا این جمله را در ایدئولوزی خود تعریف میکنند و یکی از ریشه های اصلی لیبرالیسم است، ، تعریف امام موسی صدر میگوید برای رفع مشکلات بشر ...

 باید بینهایت را ترویج کنیم و از محدودیت ها خارج شویم و بعد برای رسیدن به ان هدف(بینهایت) این دنیای مادی(محدود) دیگر هدف نیست، بلکه "وسیله" است برای رسیدن به هدفِ بینهایت. چون دنیای مادی محدود است و بینهایت نیست پس ارزشش خیلی پایین تر است. بنابر این، این وسیله است که هدف را توجیه میکند . این انسان است که بر اساس نحوه استفاده از وسیله هدفش را توجیه میکند.نوع استفاده بَد از وسیله یک هدف بَد توجیه میکند.استفاده نادرست از وسیله، یک هدف محدود ایجاد میکند و استفاده درست از آن، هدفِ نامحدود.

وقتی انسان به این مرحله میرسد که منابع دنیا ،از نگاه دنیایی و مادی(محدود)، مورد استفاده قرار گیرند(در هدف حب به ذات نفس اماره) پس محدودند، و تولید هدف محدود. ولی از دنیایی بینهایت که به مادیات محدود دنیا نگاه میکند ان محدود ها را در راه همان بینهایت استفاده میکند و این نوع استفاده ایجاد ممکن بذاتی میکند که شرایط موجود شدنش ایجاد شده و ضرورتِ ایجادِ هدفِ بینهایت میکند.

استنتاج عقلی بر مبنای سودگرایی نسبی ، بینهایت را قبول دارد نه محدود را.

نتیجه آن که بشر باید از محدودیت های مادی خارج شود و چون ذاتا منابع مادی محدوداند باید نوع نگاه بشر را به منابع محدود، به عمق معنای منابع متوجه کنیم.مفهوم بینهایت را در محدود تعریف کنیم.محدود ها را بینهایت کنیم.در راهی محدود ها را وسیله قرار دهیم که هرکز محدود نشوند و همیشه باشند.انها را محدودی میکنیم که بینهایت است.

مثال نقلی آن میشود :

از هر دست بدی از همان دست میگیری

در راه خدا هرچه دهی چندین برابر باز میگردد

به هر کس خوبی کنی خوبی بهت برمیگرده

با خلق طوری رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنن

یک قدم به سمت خدا بری اون ده قدم به سمت تو میاد

#رند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی