وبلاگ تحلیلی یوم الدین

تحلیل های سیاسی اجتماعی با مطالعات شخصی و پژوهشی(همراه با قلت عملایی)

وبلاگ تحلیلی یوم الدین

تحلیل های سیاسی اجتماعی با مطالعات شخصی و پژوهشی(همراه با قلت عملایی)

همیشه انتقاد و تخریب آسانتر از دفاع کردن است ،زیرا در دفاع نیازمند به اندیشیدن و تفکر هستیم .برخلاف انتقاد و یا تخریب که خیال و توهمات نقش اساسی در آن دارند .لذا عدد منتقدین افزون بر مدافعان است . ( مهدی فرش چی )
*
.** تمامی مطالب این وبلاگ تحلیل و تحقیق های خود نویسنده وبلاگ است و هیچ کپی برداری صورت نگرفته است - در حفظ حقوق نویسنده وبلاگ وجدان را در نظر داشته باش **
*
اینجا مطالبی برای اندیشیدن و فکر کردن هست.
.
درواقع این مطالب چکیده هزاران صفحه کتاب است که رو انها فکر و اندیشه شده و به تلخیص برای شما آماده شده.بخوان و باز تو روی انها اندیشه و فکر کن و بنشین پشت میز منتقدین برای جواب دادن.

انقلاب سال 1979 ایران بزرگترین شُک بین المللی به قدرت های جهان و سیاست مداران و فلسفه دانان سیاسی جهان بود.تمام نظریه پردازان و استراتژیست های سیاسی جهانی بر این باور بودند که دوران حکومت دینی به پایان رسیده و مردم جهان دیگر پذیرای دوری دین الز سیاست شده اند زیرا قاره اروپا به طور کامل سکولاریزهش ده بود و در امریکا نیز همین اتفاق افتاده بود.مفاهیم بنیادین علمی نیز گسترش یافته بود و عامالی برای الحاد و بی خدایی بود و از این رو نظریه پردازان تاریخی سیاسی بر این موضوع تاکید داشتند که دین دیگر برای بشر کارایی ندارد و بشر دیگر دین را در سیاست دخالت نخواهد داد....

نویسنده و تحلیلگر : #رند

اما انقلاب اسلامی ایران تمام معادلات و نظریه های نظریه پردازان بزرگ را به هم زد.انقلابی کاملا مردمی با نقش حداکثری در خیابان ها در مدت کمتر از 9 ماه روی داد.انقلابی که در آن یک فرد روحانی دینی رهبری ان را به دست گرفته بود و مردم ایران با جان و دل و اشک و ایمان به دستورات او جامه عمل میپوشانیدند.انقلابی که هرچه رهبر ان میگفت مردم قبول میکردند و بی طرح سوال و شبهه ان را فریاد میزدند.انقلابی که ریشه های ان کاملا دینی بود.انقلابی کاملا اسلامی با شعار های اسلامی با خواسته های اسلامی. مردم ایران خواستار خروج استعمار از کشور خود بودند و حکومت پادشاهی را جایگزین یک نظام دموکراسی جمهوری میخواستند که قوانین اجرایی در کشور بر اساس حکم ها و قوانین اسلامی شکل گیرد و بر اساس حکومت اسلامی بر مردم حکومت شودیک حکومت دینی و الهی را خواستار بودند.شعار ها و خواسته ها همگی بوی دین میداد !

مشخص بود نظریه پردازان سیاسی جهانس شکه میشوند و انگشت به دهان میمانند که چطور امکان دارد دنیایی که در سکولاریزه شدن غرق شده بود اینچنین انقلابی در ان رخ دهد که برعکس سکولاریزه شدن خواستار استقرار حکومتی دینی بود ! انقلابی که در کمتر از 9 ماه طول کشید تا به پیروزی برسد ... انقلابی زود هنگام بود زیرا در ان نه ماه فقط جنبش ها و حرکت هایی دست و پا شکسته رخ میداد ولی در اواخر کار انگار قدرتی الهی به مردم کمک کرد و در چند هفته همه چیز برعکس شد.تمام قدرت ها و سیستم ها و تشکیلات استعماری قوی که امریکا انگلیس و اسرائیل در ایران مستقر کرده بودند و حکومت پهلوی که توسط انها حمایت و تغذیه میشد به یکباره از هم پاشید !

ابرقبدرت جهان کشوری که ادعای ایجاد نظم نوین جهانی در جهان و کدخدای جهان را دارد و از اسرائیل به طور کامل حمایت میکند میبیند کشور مهمی که در ان سرمایه گزاری کرده فروپاشیده ، سفارتش به عنوان لانه جاسوسی تسخیر و افراد ان بیش از یک سال در دست انقلاب ایران حبس شده اند و شعار مرگ بر امریکا مردم انقلاب سر میدهند و از همه مهمتر با شوروی نامه نگاری ها یی دارد و بر علیه اسرائیل اعلام موضع کرده و رهبر ان اعلام میکند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود !

این یک شک عادی نبود.مذهب پروتستان که عمیقا به اسرائیل و حکومت ان برای ظهور منجی موعود اعتقاد دارد ، سرمایه داران یهودی که با کمک امریکا پولها و هزینه های زیادی برای استقرار اسرائیل کرده بودند ، تعداد زیادی فلسطینی از کودک و پیر که کشته بودند، خانه هایی که از مردم ان خراب کردند و شهرک هایی که ساخته اند،جنگ هایی که با اعراب در صحرای سینا و لبنان و سوریه و مصر کرده بودند و با تمام مشکلات اسرائیل را مستقر کردند و با زور وتو و نفوذ یهودیان و امریکاییان در سازمان ملل جامه مشروعیت به تن ان پوشیدند... حال در کمتر از 9 ماه انقلابی در مهمتریبن نقطه استراتژِی مستعمره انها رخ داده که استقلال یافته و نقشه نابودی اسرائیل را دارد، ان هم دقیقا بر اساس روایات و احادیث و دستورات و استراتژِ و نقشه راه دینی که فقه شیعه بر اساس استراتژِیست های دینی خود پیامبرشان و امامان شیعه و فرزندانشان کشیده اند.انها دقیقا بر اساس همان روایات برای ازادی فلسطین از نقشه های 1400 سال پیش استفاده میکردند و این پیشبینی های الهی که توسط امامن شیعه و پیامبرشان در مورد فلسطین و بنی اسرائیل به صراحت گفته شده بود را با اوضاع امروز مقایسه میکردند و میدیدند تمامی ان اتفاق ها افتاده و با ایمان بیشتر و دلی محکتر و بی ترس از شهادت انقلاب کردند تا اهداف دینی خود را اجرا کنند...

این شُکی بزرگ به دنیای سکولاریزه شده توسط یهودیان بر اساس پروتکل های یهود،نقشه حکومت به جهان توسط یهودی ها بود...

بازتاب این شک عظیم جهانی را که مردم دنیا را متحیر کرد را از زبان مشاهیر جهان همدوره با انقلاب میخوانیم ....

.

انقلاب

پدیده ای غیر عادی

سقوط رژیم شاه و اغاز نهضت انقلابی ایران از 1977 تا 1979 یک شگفتی ناگهانی برای ناظرین خارجی بود.از دوستان شاه گرفته تا روزنامه نگاران  و دانشمندان علوم سیاسی و اجتماعی و ... همه ما حوادث انقلاب را با حیرت و ناباوری نظاره میکردیم.بالاتر از همه، انقلاب ایران پدیده ای کاملا خلاف قاعده و طبیعت بود.

تدا اسکاچپول

تدا اسکاچپول، جامعه شناس و مستشرق

انقلاب اسلامی چرایی ها و چگونگی رخداد ان،نشر معارف 1380 ص 14


تحقیر غرب
برای اولین بار ، یک کشور مسلمان به طور موفقیت آمیزی قدرت های بزرگ غربی را به مبارزه طلبید و انها را تحقیر کرد.
روزنامه تایمز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران
روزنامه جمهوری اسلامی 1368/11/19

پیش برنده اسلام
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بعد از حدود 300 سال که اسلام استراتژِ دفاعی اشت(کشور های اسلامی همگی تحت استعمار غرب بودند)، حالا استراتژِی تحاجمی اتخاذ کرده است.الان اسلام در حال گسترش به همه جهان است، از پایین به هر دو ساحل افریقا، از شرق به جنوب دریای چین تا استرالیا، از شما به سمت اروپای شرقی و غربی و از غرب به سمت الایات متحده.اسلام نسبت به سایر ادیان بیشترین رشد را در امریکا دارد و به همین خاطر مسیحیت در خطر افتاده است.
پال ویریج، ریاست بیاد کنگره ازاد امریکا
هفته نامه صبح صادق 1382/11/20 ص3

حمایت قطعی خداوند
از نظر من که یک غربی و فردی غیر مسلمان هستم، این معجزه است که یک انقلاب مکتبی و الهی بتواند در جهان امروز این طور تحقق پیدا کرده و در جهت استقرار عدالت پیش برود، این انقلاب بدون شک از جانب خداوند حمایت میشود.
رابرت کالستون دانشمند کانادایی
عصر امام خمینی،میر احمد رضا حاجتی ص32-1360/10/14

غافلگیری
سازمان سیا در دو مسله شکست خورد : اول این که ما انتظار نداشتیم و باور نمیکردیم که همه سازمان های مخالف شاه با همه عقاید گوناگون، تحت رهبری یک رهبر 79 ساله تبعیدی متشکل شوند.دوم این که توقع نداشتیم بعد از این که ائتلاف مزبور قوی شد ، شاه با وجود ارتشی قوی و سازمان امنیتی نیرومند(ساواک) در تثبیت قدرت خود ناتوان باشد... و توقع نداشتیم انقلاب به این صورت پیروز شود.
ترنر، رئیس سابق سازمان سیا
روزنامه السیاست، کویت،شماره80 دسامبر 1981 میلادی

معجزه الهی
یک تحول روحی در جامعه ایجاد شد که من غیر از ان که بگویم یک معجزه بود ، یک اراده الهی بود، نمیتوانم اسم دیگری رویش بگذارم.
حضرت امام خمینی
صحیفه نور 23/2/8

عبور از آمریکا
انقلاب اسلامی ایران اولین عبور از خط قرمز آمریکا بودو ایران در سال 1979 از خط قرمز ها گذشت، سرپیچی کرد و مستقل شد.
نوام چامسکی
نوام چامسکی متفکر معاصر آمریکایی
روزنامه رسالت 1381/4/16 ص 11

آغاز جنگ تمدن ها
پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 در ایران میتواند به عنوان نقطه آغاز جنگ پنهان تمدن های غرب و اسلام در نظر گرفته شود.
ساموئل هانتینگتون
ساموئل هانتینگتون، استراتژیست مشهور معاصر
روزنامه رسالت 1383/3/13

انقلابی فراگیر
انقلاب اسلامی نه تنها یک جنبش بزرگ مذهبی، بلکه تحول سیاسی همراه با عدالت اجتملاعی، استقلال و آزادی برای مردم بود.

سرگین بابورین، سیاست مدار و نماینده مجلس دومای روسیه
هفتهنامه صبح صادق، 182/11/20 ص3

انقلابی همه جانبه
برای ایشان(امام خیمین) انقلاب صرفا یک انقلاب سیاسی و با اقتصادی نبود، بلکه یک انقلاب معنوی هم بود که منیبایست ارزش ها و معیار های حاکم بر دولت و رفتار های اجتماعی را تغییر دهد.
مایکل فیشر
مایکل فیشر، جامعه شناس و مستشرق
تحلیلی بر انقلاب اسلامی،منوچهر محمدی،ص160 / کتاب ایران در منازعه مذهبی تا تا انقلاب نوشته مایکل فیشر ص 1901

حرکتی بی همتا
نهضت مردم ایران با تمامی حرکات مشابه خود در جهان تفاوت دارد،زیرا چشم انداز جدیدی فراروی تمدن بشری قرار داده است.بنابر این ، شایسته است که همه علاقمندان قلمرو ها و مسائل مربوط به انسان و تمدن ، تحولات آن را با دقت دنبال کنند.نهضت مردم ایران به رقم گستردگی که دارد و به رقم اتهاماتی که رژیم بر آن وارد میکند ، از گرایش ها،ریسشه ها،اهداف و اخلاقیات اصیل و والایی برخوردار است.
امام موسی صدر
امام موسی صدر،رهبر شیعیان لبنان
مقاله امام موسی صدر 1357/6/11 در روزنامه لوموند پاریس

انقلابی اسرار امیز
انقلاب اسلامی پیچیده و اسرار امریز مینماید،مساوات طلب است اما در عین حال سوسیالیست یا دموکرات نیست.رادیکال است،اما سنتی نیز به نظر میرسد.بیگانه گریز است اما به ندرت انزواطلب است و نمایانگر انقلاب های فرانسه،روسیه و با تجربه ی آمریکا نیست.نظریه های علوم اجتماعی رهجع به نوسازی،خواه مارکسیسم خواه الهام گرفته از سرمایه داری لیبرال نتوانستند وقوع آن را پیشبینی کنند و هنوز توضیح قانع کننده ای برای آن ارائه ندادند.تنها در دل تاریخ اسلام که با قیام های زاهدانه در هر عصری مشحون است میتوان معنایی برای این جنبش عظیم که جهان اسلام را در نوردید پیدا کرد. انقلاب اسلامی در جستجوی یک اغاز تازه ، یک تاسیس مجدد، باز افرینی و فعال کردن دوباره اقدامات انقلابی محمد (ص) است که الهام گرفته از کلام قران بود.
رابرت دی لی ، پروفسور علوم سیاسی در آمریکا
روزنامه رسالت شماره 265سال 1373

نمونه ای بزرگ
انقلاب ایران اشکارا انقدر مردمی بود و آنقدر روابط سیاسی و بنیادهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی اجتماعی را در ایران تغییر داد که حقیقتا نمونه ای از انقلاب های اجتماعی تاریخی بزرگ میباشد.
تدا اسکاچپول، جامعه شناس و مستشرق
تدا اسکاچپول، اسلام شیعی در انقلاب ایرانبه نقل از منوچهر محمدی، انقلاب اسلامی نشر معارف ص 276

رویدادی نادر
رویداد های ایران درواقع چیزی نیست که در چین یافت میشود، نه در ویتنام و نه در کوبا، موجی عظیم است بدون ابزار نظامی،بدون پیشگام، بدون حزب و ... نخستین پدیده ی متناقص نما و علت شتاب این رویداد ها از این قرار است که ده ماه مردم با رژیمی که از مسلحترین رژیم های جهان است و با پلیسی که از هولناکترین پلیس های جهان است درافتاده اند. ان هم با دست خالی . بدون روی اوردن به مبارزه مسلحانه و با سرسختی و شجاعتی که ارتش را بر جای خود میخکوب کرده است.
 میشل فوکو
فیلسوف شهیر معاصر میشل فوکو
ایرانی ها چه رویایی در سر دارند، میشل فوکو ترجمه جسین معصومی همدانی ،نشر هرمس ص 46 44

مفاهیم ماورائی
وقتی امام در پیامی میگوید : ارشاد این ملت از جانب خالق صورت میگیرد / ایرانی ها و انقلابیون واقعیاتی را میسازند که بسیار برای ما دور از ذهن است و مثلا نمیتوانیم منظور از "ارشاد از جانب خالق" را درک کنیم.
براو لارس، خبرنگار سوئدی و بحبوحه انقلاب در ایران
مقالات وزارت ارشاد اسلامی ،نقل از خبرگزاری سوئد 1979 میلادی

حذف دشمن
ما در لبنان و فلسطین و منطقه باید برخی موضوعات را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کنیم، جمهوری اسلامی مواضع جدی و پیشرفته ای در ازتباط با مناقشه اعراب و اسرائیل در کنار دولت های عربی داشته است و انقلاب اسلامی قویترین متحد اسرائیل در منطقه ، یعنی نظام شاهنشاهی را حذف کرد.این دستاورد ها کافی است تا بگوییم هزاران بار از ایران متشکریم !
سید حسن نصرالله
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان
سخنرانی در تلویزیون17 مهر 1389

بدوم "ایسم"
از نظر سمبلیک انقلاب ایران نخستین پیروزی مسلمین بر غرب از قرن 16 تاکنون محسوب میشود.نکته اینجا است که اسلام عامل هدایت کننده این انقلاب بوده و هیچ یک از ایسم های غربی مانند ناسیونالیسم ، کاپیتالیسم، کومونیسم و سوسیالیسم در ان نقشی نداشتند.
دکتر میشل جاتنسون، متخصص ربابط بین الملل
نشریه ژئوپولوتیک استراتژیت21 زوئیه 1986 نقل در جنگ فرهنگی علیه جمهوری اسلامی جواد منصوری ص 100

ویرانگر
این انقلاب و پیش آمد های آن وضعیت ما را نابود کرد و افراد ما را پراکندذه ساخت و سازمان و روش های با ثبات ما را به هیچ و پوچ تبدیل کرد.
اسناد لانه جاسوسی آمریکا ( سفارت امریکا در تهران)
اسناد لانه جاسوسی،جلد3ص94

بی تعریف
من از رئیس سازمان سیا که به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی ایران از کار برکنار شد، پرسیدم : یعنی شما با این همه آدمی که در دنیا دارید، با این همه تجهیزات فوق پیشرفته، با این همه بودجه ای که صرف میکنید، نتوانستید انقلاب مردم ایران را پیشبینی کنید ؟!! او پاسخ داد: انچه در ایران رخ داد یک "بی تعریف" است، کامپیوتر های ما آن را نمیفهمند !
جرج بوش پدر
جرج بوش پدر، رئیس جمهور اسبق آمریکا
مقاله بی تعریف روزنامه کیهان 1378/11/10

مکتب جاوید
تصویر پایان کار مکتب امام خیمین با فوت ایشان یک تصور غلط است و اندیشه او مدت ها پیش نفوذ خود را در جهان اسلام گسترانده است.
ماسیموفینی
ماسیموفینی، روزنامه نگار معروف ایتالیایی
روزنامه صبح صادق.سیزدهمین سالگرد ارتحال امام 1381/3/13

احیای تفکر دینی
در تمام ادیان، از هندوئیسم گرفته تا بودیسم و ... و انواع فرقه های مسیحیت، همه از یک نوع بازگشت به تفکر دینی خبر میدهند و انقلاب اسلامی ایران موجب احیای تفکر دینی در جهان گشت.
پروفسور محمد حسین هدی، اندیشمند اتریشی
مصاحبه با روزنامه کیهان1376/11/29

حرکت معکوس
در گذشته سه غول فکری جامعه شناسی یعنی گمارکس" "دورکیم" و "مارکس وبر" (فیلسوفانی یهودی) با کم و بیش اختلافاتی فرایند عمومی جهانی را به سوی سکولاریزاسیون و به حاشیه رفتن دین میدیدند،ولی از اغاز دهه هشتاد و با انقلباب اسلامی ایران، شاهد تحقق عکس این قضیه هستیم.یعنی فراسند عمومی جهان روند معکوسی را اغاز و به سمت دینی شدن پیش میرود.
انتونی گیدن
انتونی گیدنز، جامعه شناس مشهور انگلیس
جامعه شناسی،انتونی گیدنزترجمه منوچهر صبوری ص75

تحول در نگرش 
بعد از انقلاب اسلامی تحولی عظیم در ارزیابی دین در آمریکا به وجود آمده است به طوری که امروز دین در همه مجامع علمی،فرهنگی،سیاسی و ... مورد بحث است.
دکتر عبدالعظیم سادشادینا، استاد دانشگاه ویرجینیا آمریکا
روزنامه جمهوری اسلامی 1376/3/13

رنسانس اسلامی
نهضت حیات اسلامی پس از ایران بسیاری از کشور های اسلامی را در نوردید و این رنسانس اسلامی برای همگان، و بیش از همه برای غرب شگفت انگیز و غافلگیر کننده بود.زیرا تا آن زمان در غرب تصور میشد که اسلام تحت تاثیر لیبرالیسم و تعصیات کور قرار گرفته و به پایان رسیده است.
پروفسور کلاوس کینتسلر، استاد دانشگاه آوگسبورگ
کتاب عصر اما خمیتی ص 351

بالاتر از "ایسم"
انقلاب اسلامی ثابت کرد که لیبرالیسم نمیتواند پاسخگوی بشر باشد و نشان داد ما مسلمانان ایده های برتری داریم که بسیار بالاتر از ناسیونالیسم و لیبرالیسم است.
دکتر هلی نیهارلیا استاد دانشگاه سارایوو
روزنامه کیهان ویژه نامه بوسنی1371/7/16

تهدید دشمن غرب
آمریکایی ها و اروپایی ها باور دارند که امروز بیش از هر چیزی اسلام انها را تهدید میکند... زمانی این خطر بزرگ برای غربی ها فقط از جنبه تهدیدات نظامی مطرح بود، اما امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت فرهنگی ، زیر بنای فکری و عقیدتی دنیای غرب را تهدید میکند.
رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه کاخ سفید
ماهنامه امید انقلاب شماره 222

گسترش انقلاب
اکنون در نقاطی که حتی جانشینان ایت الله خمینی فکر آن را نمیکردند، انقلاب اسلامی در حال گسترش است.
مقاله تحلیلی روزنامه اسپانیایی ا.ب.ت
ماهنامه شاهد اذر 669 ص23

کشور آرمانی
ایران نمونه ارمانی کشوری است که به ارزش های فرهنگی و اخلاقی خود بازگشته است و برای گشوری مانند ایتالیا که از فرهنگ و تمدن و حقوق بشر خود برخوردار است، تقلید از جامعه آمریکا خطرناک است.باید به ایران فکر کرد.
بون تمپو.نماینده حزب اتحادیه ملی در پارلمان ایتالیا
همان

دنیایی متفاوت
پس از شرکت در مراسمی مذهبی شدیدا از این جملات حاضران شدیدا متعجب میشود که هزاران نفر از مردم رو به آسمان میگفتند: خدایا بر ما رحمت کن و در های بهشت را به روی ما بگشا / و در گزارش خود میگوید : این دنیا با دنیای ما تفاوت بسیار دارد !
... یک ندا از مسجد دنیا را تکان میدهد.شهر مقدس قم در ایران، مسجد اعظم که ادم های بی ایمان حق ورود به انجا را ندارند در نور ابی و طلایی که از نظر مسلمانان این کشور مظهر مقدسی بقه شمار میرود میدرخشد. این محل پرستشگاه بزرگ و همچنین یکی از مراکز بزرگ قدرت در جهان است.در این محل تصمیمی اتخاذ میشود که در نتیجه ان دنیا و همچنین کشور کوچک سوئد تکان میخورد.یکی از چهار شریان حیاطی نفت جهان از این نقطه کنترل میشود.
براو لارس، خبرنگار سوئدی در بحبوحه انقلاب اسلامی
همان

دین

روح جهان
اسلام در سال  1978 افیون مردم نبوده است.دقیقا روح یک جهان بی روح بوده است
فیلسوف شهیر معاصر، میشل فوکو
کتاب ایران،روح یک جهان بی روح، میشل فوکو ترجمه نیکو سرخوش ص 61 انتشارات تهران

باطل کننده نظریات علمی
این واقعیت غیر قابل انکار است که نفوذ و حکومت شیعه بر قلب های مردم بود که این تحول و آرزوهای دیرینه ای چون استقلال و آزادی را به ارمغان آورده و انقلاب اسلامی را به عنوان نمونه ای از انقلاب های اجتماعی-اریخی بزرگ به شمار آورد.انقلاب اسلامی این اندیشه را که معتقد بود دنیاگرایی در حال به تحلیل بردن مذهب است و هیچ چیز نمیتواند مانع آن شود، باطل کرده و دیدگاه برخی چون فرانتس فانون را نیز که درباره تاثیر مثبت مذهب در جنبش های اجتماعی بدبینانه نگاه میکردند، باطل کرد.
منصور معدل
منصور معدل، جامعه شناس
سیاست و ایدولوژِ در انقلاب ص 173

ایین هویت بخش
هویت واقعی خود را کجا باید سراغ گرفت؟ جز در این اسلامی که قرن ها پیش زندگی روزانه،پیوند های خانوادگی و روابط اجتماعی را با مراقبت تمام ساتمان داده است ؟ بیشک اسلام این بخت را با خشکی و بی تحرکی خود به دست نیاورده است.
میشل فوکو، فیلسوف شهیر معاصر
ایرانیان چه رویایی در سر دارند،میشل فوکو ص 37

قدرت مذهب
امام خمینی با عقاید مذهبی که غرب انها را کهنه و قرون وسطایی میدانست، دنیا را تکان داد.
ویلیام بیمان
پروفسور ویلیام بیمان
غعصر امام خمینی ص28

دین توانمند
اسلام پاسخ های روشنی به مسائل مختلف داده و این دین از یک سیستم فکری علمی منسجمی برخوردار است.اسلام نه تنها دینی است که مداوم قلمرو و دامنه خود را توسعه میدهد، بلکه توانایی حضور اجتماعی این دین در وامع بشری رو به افزایش است.
کلاوس کینگل، وزیر امور خارجه اسبق المان
روزنامه المانی فرانکفورترالگمانیه،ماهنامه اسلام و غرب شماره 19 اسفند 77

کاملترین دین
اسلام دینی کامل است و جامع، با تمام قوانین صحیح زندگانی.من شخصا قران را پنج بار مطالعه کردم.در سطر سطر ان قانون و ثبات دیده میشود و از ان گذشته به نظر من اسلام دینی بسیار اسان و فهمیدنی است... ولی شما میبینید در مسیحیت به اندازه ای روایات گیج کننده هست که گاهی یک کشیش هم سر نخ تثلیث را از دست میدهد.
پروفسور خوزه مارتینز، رئیس دانشکده تاریخ دانشگاه مادرید
مصاحبه با نشریه کیهان هاوایی بهمن 71

دین اجتماعی
اسلام دینی اجتماعی است که حتی میتواند مانند ایران تبدیل به حکومت شود.اسلام واضح و روان است.
تحلیلگر روزنامه اسپانیایی ا.ب.ث
ماهنامه شاهد اذر 69 ص 23

خطای بزرگ
انان که از نقش دین در تحلیل مسائل جهان معاصر غفلت میورزند، مرتکب خطایی بزرگ میشوند.
پیتر ال.برگر، جامعه شناس و استاد دانشگاه بوستون آمریکا
افول سکولاریزم ترجمه افشار امیری ص 33

بزرگترین مسله غرب
اسلام امروز بزرگترین مسله غرب است و حتی یک مسله بین المللی است.اسلام امروز نه فقط مسله مربوط به خاور میانه است، بلکه عالم گیر شده و مبارزه با ان بسیار مشکل.
راجر هاردی، تهیه کننده مستند فرزندان امام خمینی در بی بی سی
روزنامه جمهوری اسلامی 1372/10/15

کتابی برای همیشه
قران کتاب دستور العمل های فردی و فقط برای اخرت نیست، قران زندگی جمعی انسان ها را در این جهان نیز بر اساس دستور العمل های خدایی سر و سامان میدهد.
هربرت هیل رینگ هاوس، نویسنده اروپایی
کتاب جهان اسلام.چاپ سوئیس، نقل در روزنامه اطلاعات 1373/4/5

شناخت اسلام
اسلام که در قرون اخیر برای غربی ها نا اشنا بود، با درگیری اسرائیل با مسلمانان و انقلاب اسلامی ایران بر سر زبان ها افتاده است... اسلام تنها یک مذهب نیست بلکه یک جنبش سیاسی است و حضرت محمد (ص) تنها یک پیامبر نبود، بلکه یک سیاست مدار و یک سردار نظامی بود.
هری سیناین، سیاست مدار سرشناس سوئدی
در غرب چه میگذرد.منوچهر دبیر سیاقی ص 220

اسلوب زندگی
اسلام تنها یک مذهب نمیباشد، بلکه یک اسلوب زندگانی است.دین اسلام و حکومت با هم توام و در هم امیخته اند.
پروفسور دانل هول سینگر
روزنامه اطلاعات 72/1/17

دین انسانی
ما باید بپذیریم که اسلام مانند مسیحیت تنها یک دین و اعتقاد نیست، بلکه علاوه بر ان یک سیستم سیاسی نیز بوده و حقوق خاص خود را دارد.ضمنا دین اسلام طریقه ای است برای زندگی کردن... من قوانین وراثت در اسلام را با قوانین خود مقایسه کردم و از اینکه قاوانین اسلام بسیار انسانی تر بوده و روابط خانوادگی را در نظر گرفته است در شگفت ماندم.
مورهود کندی، رئیس بنیاد کندی نیویورک
روزنامه جمهوری اسلامی 1372/1/11

کیمیای حیات
اسلام دارویی برای درد های روحی و کیمیایی برای مشکلات سیاسی و اقتصادی است.اسلام از اغاز ظهور برخوردی جامع و کامل با همه وجوه و ابعاد زندگی در پیش گرفت و با زندگی شخصی افراد به همان اندازه سر و کار دارد که با حیات اجتماعی انان دارد.
تحلیلگر روزنامه کریستین ساینس مانیتور
روزنامه جمهوری اسلامی 1372/5/12

حقایق روشن
قدرت برهان و روشنی حقایق اسلام و همسویی انها با فطرت ، این ایین را به عنوان ایین جهانی بشر مطرح خواهد ساهت به ویژه پس از شکست و ناکامی ایدئولوژِ های سوسیالیستی و امثال انها که مدعی ضمانت سعادت بشر بودند.
روژه گارودی
روژه گارودی، فیلسوف تازه مسلمان شده
ماهنامه اهل بیت.چاپ لندن جمادی الاولی 1418

دین راه گشا
نه مسیحیت و نه یهودیت، هیچ یک توانایی ابداع یک نمونه و یا چارچوب فکری مناسب برای خروج از این هرج و مرج را ندارند.چنین چیزی تنها در اسلام وجود دارد و در عناصر اسلامی به خوبی دیده میشود.عناصری که در عین اسلامی بودن، میتواند مغز و فرهنگ تمدن امریکا شود.
دکتر روبرت کرین
دکتر روبرت کرین،مشاور ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق امریکا
مجله الفلسطین المسلمه، چاپ لندن، نوامبر 1995کلمه دانشجو 1375/4/16

مذهب کامل
هیچ یک از مذاهب دیگر قوانینی مانند اسلام ندارند.زیبایی دین اسلام تنها در امور اخروی نیست.بلکه در مسائل اجتماعی و زندگی مردم نیز تعاریف و توضیحات جامعی دارد.
وتوشیو کوردا
وتوشیو کوردا،محقق ژاپنی
مصاحبه با روزنامه کیهان1378/9/11

آیین پر قدرت
تشیع با تکیه بر موضع مقاومت و انتقادی سابقه دار خود در برابر قدرت های سیاسی حاکم و نفوذ عمیق در دل انسانها، توانست نقش افرینی نموده و مردم را علیه رژیمی را که مجهزترین ارتش ها را دارد و از حمایت امریکا و دیگران برخوردار بوده، به خیابان بیاورد.
میسل فوکو،فیلسوف شهیر معاصر
انقلاب اسلامی چرایی ها و چگوننگی رخداد ان- ص14

سازمان شیعه
انقلاب اسلامی توسط مجموعه ای از شکل های فرهنگی و سازمانی ریشه دار و اسلامی شیعی و اسطوره بنیادین تشیع یعنی امام حسین (علیه السلام) و شبکه مساجد،روحانیت و ... به گونه ای هوشیارانه ساخته شد.
تدا اسکاچپول، جامعه شناس و مستشرق
اسلام شیعی در انقلاب ایران،تدا اسکاچپول ص 276

تفاوتی مهم
میبینیم تمام حوادثی که در پیشبرد انقلاب موثر بوده است، جنبه اسلامی و دینی اشته و اطلاعت اکثریت قاطع مردم از دستور های حضرت امام راحل بینهایت مهم بوده است.یکی از علل این که انقلابی شبیه به انقلاب ایران را تا به حال در هیچ کدام از کشور های اسلامی شاهد نبوده ایم ، وجود همین رهبری و نقش رهبری علما و روحانیون بوده است.یعنی در مکتب تشیع، مسله تقلید و اطاعت از مرجع جامع الشرایط البته در مسائل دینی بسیار مهم است.
حامد الگار
حامد الگار، اندیشمند مسلمان آمریکایی
روزنامه رسالت 1379/11/20 ص16


رهبر

تفاوت رهبران
هنگامی که من از سال 1978-1979 شروع به مطالعه در باره امام خمینی کردم مطلقا شگفت زده شدم.چرا که امام خمینی اولین رهبر مذهبی در قرن ماست که انقلابی را به وجود اورد که همزمان سه وجه مذهبی ، سیاسی و فرهنگی را در خود جمع کرده است.تمام انقلابیون قرن ما نظیر لنین، مائوتسه تونگ و دیگران، هر کدام یک انقلاب سیاسی و اجتماعی را به وجود آوردند، اما از نظر مذهبی ، افرادی غیر مذهبی و در حقیقا کافر بودند.در حالی که امام خمینی اولین رهبر انقلابی بود که برالیش دین و سیاست و فرهنگ از هم جدا نبود و این احتمالا دلیل موفقیت شایان انقلاب اسلامی ایران است و به همین دلیل نیز ادامه خواهد یافت. اما انقلاب های دیگر نتوانستند دوام بیاورند.
احمد هوبر
احمد هوبر محقق و متفکر سوئیسی
روزنامه کیهان 1352افشاگری دانشجویان مسلمان پیرو خط امام

دستاوردی برای بلوک شرق
مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران برای ما(روس ها) نامه حضرت امام به گورباچوف بود که در ان به رهبری شوروی تذکر داده شد که در فرایند پروستریکا مواظب باشید در باتلاق غرب گرفتار نشوید و اگر گورباچوف به این نصایح امام توجه میکرد، دچار این گرفتاری نمیشد.
سرگین بابورین، سیاست مدار و نماینده مجلس دومای روسیه
هفته نامه صبح صادق 1382/11/20 ص3

شخصیت ماورایی
اگر ما پیشگویی های ایت الله خمینی را در آن پیام جدی میگرفتیم، امروز قطعا شاهد چنین وضعیتی ( فروپاشی شوروی و ضعف روز افزون روسیه) نبودیم.ایت الله خمینی توانست اثر بزرگی در جهان بگذارد و من معتقدم ایشان فراتر از زمان می اندیشد و در بُعد مکان نمیگنجید.
میخائیل گورباچوف
میخائیل گورباچوف، اخرین رئیس جمهور شوروی
همان

موسی زمان
او را انچنان ارام و ساکت میافتی که گویی نیرویی ثابت و استوار در درون او جریان دارد.البته این همان چیزی است که رژیم سابق ایران را به یکباره برچید.حال ایا چنین شخصیتی میتواند یک فرد عادی باشد؟ ... من تا کنون هیچ یک از مردان بزرگ را برتر از این مرد یا نظیر او ندیدم... کمترین چیزی که میتوانم بگویم این است که گویا او یکی از انبیای گذشته است و یا این که او موسی اسلام است و آمده تا فرعون را از سرزمین خود براند.
روبین وود زورث، خبرنگار آمریکایی، پس از دیدار با امام در جماران
زیباترین تجربه من، ترجمه خدیه مصتفوی ص 31 تا 33

رهبر جاویدان
ایشان(امام خمینی) از گذشته آمده بود و در حال زندگی میکرد ولی بیان گر و نمایان گر آینده بود.
احمد هوبر، محقق و متفکر سوئیسی
فصل نامه حضور ش 28 پاییز 79

پیر مقتدر
ایت الله خمینی رهبر 79 ساله ایران را نمی شود با زیر فشار گذاشتن تضعیف کرد و نمیشود او را به تغییر و تبدیل وظیفه ای که به نظر او از جانب خداوند به وی محول شده است، وادار کرد.
فاینشنال تایمز، روزنامه معروف انگلیسی
فاینشنال تایمز چاپ لندن دهم نوامبر 1979

بزرگمرد قرن
تردیدی نمیباشد که ایشان یکی از مردان بزرگ تاریخ در این قرن بود.کمتر کسی را امروز میتوان یافت که از جاذبه و نفوذی همانند انچه که نه تنها در ایران، بلکه در جهان داشت، برخوردار باشد و توجه قدرت های بزرگ را تا این حد به خود معطوف دارد.
هنری پراکت، مسئول دفتر ایران در وزارت خارجه آمریکا در زمان انقلاب
فصل نامه حضور خرداد 1373

رعد اسا
ایت الله خمینی غرب را با بحران جدی برنامه ریزی مواجه کرد.تصمیمات او انچنان رعد اسا بود که هر نوع تفکر و برنامه ریزی را از سیاست مداران و نظریه پردازان سیاسی میگرفت.
هنری کسینجر    هنری کسینجر
هنری کسینجر، مشاور رئیس جمهور آمریکا در دهه 70 میلادی
مجله سروش 1380/11/20

دشمنی برای خدا
هیچکس نمیتوانست او را از پیش حدس بزند . او با معیار های دیگری غیر از معیار های شناخته شده در دنیا سخن میگفت و عمل میکرد.گویی از جای دیگری الهام میگرفت.دشمنی ایت الله خمینی با غرب برگرفته از تعالیم الهی او بود.او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت.
هنری کسینجر، مشاور رئیس جمهور آمریکا در دهه 70 میلادی
مجله سروش 1380/11/20

طلسم شکن
به عقیده من هیچ صدایی در قرن بیستم مثل صدای امام ، جهان را به لرزه در نیاورد.حضرت امام پس از جنگ جهانی، اولین شخصیتی بودند کخ به صورت جهانی "طلسم سکوت" را در مقابل طاغوت و ظلم شکستند.اگر این طلسم نشکسته بود، امروز شوروی زنده بود.
حمید مولانا
پروفسور حمید مولانا، بنیانگذار بخش ارتباطات بین المللی دانشگاه امریکن واشنگتن
فصل نامه حضور پاییز 78 ش 29

احیای معنویت
امام خمینی بیدادگر همه موحدان در عصر ما است.احیای دین و معنویت در روزگاری که سیطره مادیت و ابزار مادی و اندیشه های ضد معنوی جامعه بشری را در چنبره خود گرفته بود، مدیون امام خمینی و یاران انقلاب است.
پروفسور یاوس اوسوس، قائم مقام دانشکده فنی برمن المان
ماهنامه امامت شماره تیر و مرداد 78

امام در اسرائیل
سازمان ازادی بخش فلسطین در مناطق اشغالی از طرفداران تفکرات امام خمینی میباشد و هیچ ارتباطی با سازمان ازادی بخش فلسطین به رهبری عرفات ندارد.این جوانان میخواهند خیابان های اسرائیل را به خیابان های تهران و بیروت تبدیل کنند.
حییم هرزوگ
حییم هرزوگ، رئیس جمهور اسرائیل
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از عصر امام خمینی ص 349

نگرانی بزرگ
غرب نگران این مسله است که صف وسیع طالبین رسمیت دین در اروپا و امریکا به تدریج به سرنگونی تمدن غربی بیانجامد و بی ترذدید شخصیت امام خمینی در این ارتباط تاثیر عمیقی بر دنیای مدرن داشته است.
دکتر غیاث الدین صدیقی، رئیس پارلمان مسلمانان انگلیس
فصل نامه حضور پاییز 75 ش17 ص 18 و 19

رهبر شگفت انگیز
مسله ی دیگری که در مورد امام خمینی مرا شگفت زده کرده است ان است که او مرد سالخورده ای است.اگر شما نگاهی به رهبران انقلابی قرن ما بیفکنید خواهید دید که همگی انها جوان و یا میان سال بوده اند. اما امام خمینی در زمان پیروزی انقلاب مرد سالخورده ای بود که بخش عظیمی از زندگیش را پشت سر گذارده بود و این مرد سالخورده ، انقلابی واقعی را اغاز میکند.مسله شگفت انگیز تر این که این مرد کهن سال طوری نسل جوان را در سرتاسر دنیا تحت تاثیر قرار داده که تا کنون و لا اقل در طول 200 تال 300 سافل اخیر سابقه نداشته است و این واقعا خارق العاده است و چرا امام خمینی توانست این کار را انجام دهد ؟ به خاطر این که همانطور که من در باره او شنیده و یا در کتاب هایی که غربی ها منتشر میکنند خوانده ام در حالی که انها به هیچ وجه با انقلاب اسلامی دوستی ندارند.تمام انها گفته اند که امام خمینی یک شخصیت منحصر به فرد و کامل است.
او مردی است که نه تنها ارزش های بزرگ اخلاقی ، شخصیتی متّقی و عمیق مذهبی برخوردار است. بلکه مردی عالم و دانشمند نیز هست و از بسیاری از مسائل مطلع است.او تنها یک عالم مذهبی و مطلع در امور مدهبی نیست.بلکه در زمینه های دیگر نیز نظیز سیاست اطلاعات وسیعی دارد.به همین دلیل است که او توانست جلو شاه بایستد و با او مخالفت کند.چرا که تنها عقیده وایمان مذهبی و احساسات عمیق اسلامی اش به او در مبارزه و غلبه بر شاه کمک کرد.بلکه دانش سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی او نیز در این را کمک بزرگی بود.زیرا برای به زیر کشیدن ان هیولای وحشتناک که به نمایندگی از آمریکا و قدرت های دیگر در ایران حکومت میکرد، به تمام به تمام این اطلاعات و خبرگی ها با هم نیاز داشت.
اینها دلایلی هستند که به نظر من امام خمینی فردی شگفت انگیز است و به نظر من کاری که کرده بعد از او نیز برای مدت های طولانی ادامه خواهد یافت. با این وجود انچه که او شروع نموده و به مردم آموخته ، نه تنها برای جامعه مسلمان ایران، بلکه برای تمامی جامعه مسلمان جهانی ادامه خواهد یافت.
احمد هوبر، محقق و متفکر سو.ئیسی
روزنامه کیهان سال 1359 افشاگری دانشجویان مسلمان گیرذو خط امام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی